Ana içeriğe atla

KİM KİMDİR?

KİM KİMDİR?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi "KİM KİMDİR" Semineri Nedir?

Öncelikle kişinin kendisini gerçekten tanımasını, devamında aile bireylerinden başlamak üzere, eşini, çocuklarını, arkadaşlarını ve etrafındaki insanları tanımasını sağlayan, insanların davranışlarının gerçek nedenlerini ve problemleri deşifre etmesini sağlayan bir seminer programıdır.

İnsanlar hayatlarının birçok alanında problem yaşarlar.

Bazıları ise problemleri çözmekte zorlanır.

İnsanlar genellikle çözüm yöntemini bilmedikleri için bocalayıp dururlar. Problemlerimizin çözümü aslında problemlerimizin çıkış kaynağı olan insanı tanımaktan geçer.

İnsanı tanımak için de önce kendimizi tanımalıyız.

Biz kimiz?

Güçlü yönlerimiz neler?

Gelişmesi gereken özelliklerimiz neler?

Seçimlerimizi belirleyen ana faktörler neler?

Neden birine kolaylıkla anlatabildiğimiz olayı, bir başkasına anlatırken çok zorlanıyoruz?

Neden çalışanlarımız aynı şekilde motive olmuyor?

Neden aynı şekilde sevgimizi gösteremiyoruz?

Yoksa hepsinin bir formülü mü var?

Peki gerçekten formülü varsa insan o formüle nasıl ulaşabilir?

Kilidi açan anahtar elimizdeyse hiç zorlanmadan kilidi açabiliyoruz. Eğer anahtarımız yoksa bu konuda usta olan bir çilingir çağırıyor, kapıyı açması için destek istiyoruz. İşte insan da böyle. İnsanın kilidini açabilecek bir anahtara sahip olmamız ya da kilidini açabilecek birinden destek almamız gerekiyor.

Peki o zaman…

Tanıştığımız, iş yapacağımız, ürün satacağımız veya alacağımız, çocuğumuzu emanet edeceğimiz, hayat arkadaşı olarak beraber yaşayacağımız, bir şeyleri ödünç vereceğimiz, dairemizi kiralayacağımız, yazlığını kiraladığımız, telefonu tamire verdiğimiz, bir yerden bir yere ulaşmak için taksisini kullandığımız ve bu gibi birçok sebepten ilişkide olduğumuz kişiler için sürekli olarak birilerinden destek almak ne kadar mümkün olabilir?

Her problemin bir çözümü, her derdin bir devası varsa o zaman insanı tanımak da mümkün müdür?

Eğer mümkünse o zaman tıpkı kilitleri açan anahtarlar gibi hangi insanın kim olduğunu, kimin kim olduğunu anlayabileceğim bir bilgiye ihtiyacım var demektir.

İnsan bu bilgiye sahip olduğunda, bu gerçekleri anladığında, ilişkilerinde, ticaretinde, çocuk yetiştirmede bir üst boyuta geçiyor ve kazananlardan oluyor.

Kim Kimdir Seminerinde Neler Öğreneceğiz?

  • İnsanları neden tanımalıyız ve Deneyimsel Tasarım Öğretisi nasıl bir kaynak sağlıyor?
  • Temsil Sistemleri- İnsanlar hayatı nasıl algılar ve nasıl aktarır?
  • Zihnin Kimyası- İlişki ve iletişim tarzımızda kararın önemi ve doğru karar vermek için gereken zihin yapısı nasıl olmalı?
  • Nörolojik Tarzlar- İki seçenek arasında kaldığımızda meylimiz hangisine ve neden?

Kurumsal Yapıda Kim Kimdir Programı Neden Önemli?

Kurumsal firmalarda verilen eğitimler genellikle yaşanan ihtiyaca göre tasarlanır ve verilir.

Bu iyidir…

Daha iyisi ise insanın hayatı tek yönüyle değil birçok yönüyle yaşadığı ve etkileşim halinde olduğunu bilerek tasarlamaktır.

Bunu bilmek aslında iş hayatında yaşadığı bir sıkıntının aileye veya ailesinde yaşadığı bir problemin iş performansına yansıdığını bilmektir.

Peki bunu bildiğinde ne oluyor?

Öyle bir eğitim modülü tasarlanmalı ki, kişi nerede problemle karşılaşırsa karşılaşsın çözebilmeli ve yoluna güçlü ve yüksek motivasyonla devam edebilmeli.

Kim Kimdir programı bu şekilde tasarlanmış ve kişinin dününe göre mutlu ve başarılı olmasını amaç edinmiş bir eğitim programıdır.

Kim Kimdir programıyla beraber kişiler hangi yetkinlikleri kazanır?

  • İlişkilerini daha iyi yönetebilir.
  • İletişimde nerde hata yaptığını görebilir ve düzeltebilir.
  • Kiminle nasıl uyum içinde ilişkisini sürdürebileceğini bilir.
  • İlişkilerindeki kaliteyi arttırır.
  • Problem karşısında alternatif çözümler üretebilme marifeti kazanır.
  • Ekip arkadaşlarıyla daha uyumlu ve ahenkli çalışabilme marifeti kazanır.
  • Sonuç değil sebebinden keyif alır hale gelme marifeti kazanır.
  • Sürdürülebilir başarı ve aidiyet duygusuna sahip olur.
  • Ekip olma ve ekip yönetme marifetinde gücü artar.

Kimler bu programa katılabilir?

Hayatın içinde olan, iletişim kuran, ilişkilerinde doğrularını arttırmak isteyen herkes bu programa katılabilir.





Yorumlar

  1. Kim olduğumuzu ve çevremizdekilerinde kim olduğunu biliyor olmak çok kıymetli.. Günlük hayatın yoğunluğuna öylesine kapıldık ki kimin kim olduğunu anlayamıyoruz.. Böyle ihtiyaç duyulan zamanda “Kim Kimdir”Semineri insanları tanımak için güzel bir yolculuk..

    YanıtlaSil
  2. İnsanın neyi neden yaptığını ve kimin neye ihtiyacı olduğunu bilerek konuşması çok konforlu gibi duruyor çevreme de tavsiye edeceğim..

    YanıtlaSil
  3. Çevremizdeki insanları anlayıp, ilişkideki pürüzleri gideren, engellerimizi kaldıran, samimiyetimizi arttıran fayda ve farkındalık kazandıran güzel bir proğram…

    YanıtlaSil
  4. İnsanın sürekli iletişimde olduğu canlıyı tanıması ve en önemlisini de kendini tanıması için çok faydalı bir seminer mutlaka gitmenizi tavsiye ediyorum 😉👍🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendini tanımak ne kadar basit gibi duran ama farkında olmadığımız bir durum.

      Sil
  5. Dünümden daha iyi olma yolculuğunda duraklarımdan biri olacak diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  6. Bunları anlamak o kadar önemli ki, harika bir müfredat.

    YanıtlaSil
  7. Hayatımı değiştiren eğitim

    YanıtlaSil
  8. İnsanın özellikle ailesini çocuklarını yönetebilmesi, yönlendirebilmesi için bir an önce gerçekten tanıması gerekiyor. Aksi halde geç de olsa acı gerçeklerle karılaşmak zorunda kalıyor. Proğramınız çok yararlı, teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  9. Yakın ve uzak çevremiz nasıl şekillenmiş , seçimlerimizi neye göre yapıyoruz sorularına cevap bulabileceğiniz iyi bir eğitim

    YanıtlaSil
  10. İlişki kuracağımız insanı tanımlayabilmek çok keyifli.🤩 Aynı zamanda çok fayda veren bir eğitim.
    Tavsiye edebildiğim nadir eğitimlerden.

    YanıtlaSil
  11. Kimin kim olduğunu anlamamız lazımki, ne istediğini bilebilelim... çok faydalı diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  12. Acaba neden bunları yaşıyorum diye kendinize sorduğunuz bütün sorulara gerçek cevapları veren aynı zamanda çözümünü de beraberinde sunan bir program emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Önce kendini tanımak daha sonra bu hayatta en değerli dediğimiz insanları gerçekten tanımak, onlara gerçekten dokunabilmek kendinin ve çevrenin problemlerini bulup onararak hayatını ve hayatlarını güzelleştirebilirsin. Bu şuan sana verilmiş bir fırsat. Ben karşıma çıkan bu fırsatı değerlendirdiğim için çok memnunum. Kendinle gurur duyacağın birşey yap..

    YanıtlaSil
  14. Ne kadar doğru her anahtar her kilidi açmaz. Kilidi açmak için doğru anahtarı kullanmak lazım...

    YanıtlaSil
  15. Bu zamanda insanların tamamı neredeyse, sabahtan akşama kadar, büyük-küçük, çok fazla olayla karşılaşır.
    Ve bu olayları anlamadığımızda probleme dönüşür.. Kim kimdir programı bu olayları anlamakta yardımcı olur ve tutarlı strateji verir..
    çok faydasını gördüğüm bir eğitimdir..
    İhtiyacı olan herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, çok da eğlenceli üstelik

      Sil
  16. Neden herkes farklı neden çok anlaşmazlıklar yaşanıyor neden kimse beni anlamıyor sorularının cevapları

    YanıtlaSil
  17. İnsani tanımak ne kadar çok şeyin farkına varmayı sağladı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En çokta kendimi tanımak öyle değil mi?

      Sil
  18. Cok guzel ve faydali

    YanıtlaSil
  19. Kilidi açan anahtar insanı tanımaktır. Ne kadar doğru. İyi ilişkiler için ilişki kuracağımız canlıyı tanımamız, tüm yönleriyle farklılıkları kabul etmekle oluyor.

    YanıtlaSil
  20. Bir cok soruya yanit verebilen bir icerik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Evet benim de merak ettiğim çoğu sorunun cevabını aldığım bir eğitim oldu

      Sil
    2. Katıliyorum

      Sil
  21. Tartışmalarda sık duyduğum “sen benim kim olduğumu biliyor musun” sorusu hep kafamı meşgul ederdi, Esas sen kim olduğunu biliyor musun demek isterdim. Ama yazıyı okuyunca bu kim kimdir konusunun çökmedesin olduğunu anladım

    YanıtlaSil
  22. Eğitim gerçekten çok faydalı. Artık insanlar benim gibi değiller diye kızmak yerine nedenini biliyorum. Çok büyük konfor 😊

    YanıtlaSil
  23. İlişkilerindeki kaliteyi arttırmak için "kim kimdir" semineri çok etkili oluyor, hem eğlenceli hem de dolu dolu dinledikçe merak uyandıran konulardan oluşan bir içeriğe sahip

    YanıtlaSil
  24. Bu programdan sonra gıcık olduğum insanlara artık aram daha iyi onları ve kendimi tanıdıktan sonra herşeye bakışım değişti teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Evli bekar herkesin ama özellikle evlenecek olanların bilmesi gereken bilgiler olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  26. Öncelikli olarak kim olduğunu bilmek...
    Ve yol alabilmek için ilk adım DTÖ öğretileriyle mümkün.

    YanıtlaSil
  27. Bu eğitimi aldıktan sonra kendimle tekrardan tanıştım…

    YanıtlaSil
  28. Her anahtar her kilidi açmaz… ilişkilerde sürekli akılda kalması gereken bir cümle✌🏼

    YanıtlaSil
  29. Hem bireylere hem aileye ve hem de kurumlara gereken temel bir eğitim, çok memnun kaldım

    YanıtlaSil
  30. Çok teşekkürler, yazanın kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  31. kim kimdirden önce ben kimim kimle olmalıyım çevremdeki insanlar kime yada neye göre şekillenmiş gibi hayatta geleceği etkileyecek soruların cevaplar bütünlüğü bu bir eğitimden daha çok bir ihtiyaç insan tanımak ilk önce bireyin kendisinden başlar kendini dizayn edebilen bir birey ortam koşul ne olursa olsun sorun yaşamaz.

    YanıtlaSil
  32. Çok güzel bir seminer

    YanıtlaSil
  33. Eşimi çocuklarımı tanıyorum zannediyordum. Ne zaman Kim kimdir i gördüm o andan itibaren artık çocukların neden birrinden farklı olduğunu neden birinin sessiz kalıp bir bir diğerinin hiç durmadan konuştuğuna anladım. )nsanlar farklı yaratılmış ve biz karşımızdaki insanı tanımadan onunla iyi bir iletişim kuramıyoruz. Nasıl oluyor da 40 yıl evli olan karı koca birbirlerinin zıttında hareket edebiliyor. Kim kimdiri takip eden kişiler artık karşısındaki insanın hareketlerini gıcıklığına değil onun yapısının öyle olduğunu anlar ve herkes kendi yapması gerekeni yapar. İşte bize düşen karşımızdaki insanın yapısını iyi anlayıp dengede hareket etmemizdir. Gerçekten çok verimli bir eğitim.

    YanıtlaSil
  34. Meğer boşanmama, iflas etmeme ve sürekli insanlarla tartışma hali içinde olmama sebep olan başta kendimi sonra en yakınlarımı dahi tanıyamamış olmammış . Bu eğitimi verenlere çok teşekkürler. İyi ki varsınız...

    YanıtlaSil
  35. Hayatın anlamını anlamanın en konforlu yolu.

    YanıtlaSil
  36. İnsan çevresindeki insanları tanıması insana komfor veriyor. İlişkilerimizde düzelme görüyoruz.

    YanıtlaSil
  37. ilişki de olduğum kişilere tahammülüm arttı. Meğer o davranışı yapması onun doğalı...

    YanıtlaSil
  38. Bi tanıyabilsek kendimizi, bi tanıyabilsek etrafımızı... O zaman kim bilir neler olurdu? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  39. Bu eğitimi aldıktan sonra kendimi ve insanları bir daha tanıdım..

    YanıtlaSil
  40. Stand up tarzında çok eğlenip çok şeyi nasıl öğrenirizin cevabı: "Kim Kimdir..."

    YanıtlaSil
  41. İnsan böyle bir şeyin var olduğundan bile haberi yokken nasıl iyi bir ilişki kurabilir ki. Çok güzel bir seminer. İnsan önce kendini tanımalı.

    YanıtlaSil
  42. Hem çok önemli yeni şeyler öğrendim, önceki bildiklerimi revize etmeme faydası oldu, hem de çok eğlendim😀

    YanıtlaSil
  43. Öğrenmenin yaşı yok gerçekten

    YanıtlaSil
  44. Sol lopluymuşum sonunda kabul ettim🤓

    YanıtlaSil
  45. Nasıl ki mavinin tonları var su mavisi, gece mavisi, bebek mavisi, buz mavisi. Bu detayda bilmediğimizde mavi diyip geçiyoruz. İnsanın da ne detayları varmış. Bu eğitimde öğrenebileceğimiz. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  46. Boşanma olayların çoğu eşimizi tanımadığımızdan olduğuna inanıyorum artık. Yapılan hareketleri gıcıklığına değilde huyundan dolayı yaptığını anlayınca insan yaptığına pişman oluylr.

    YanıtlaSil
  47. Kimlere nasıl davranmam gerektiğini anladım bu eğitimden sonra

    YanıtlaSil
  48. Çok eğlenceli bir eğitim olmuş. İnsan gerçekten çevresinin davranışlarını neden yaptığını anladığından tahammüleri artıyor.

    YanıtlaSil
  49. İnsan olduğumu hatırlatan eğitim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  50. Gün içinde sahte ptoblemlerin içinde boğulup gittiğimiz bu eğitime gittiğimde anladım. Hocalarıma çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  51. Gerçek insanı üstünleştirir. İnsanları tanıdıkça, doğru hamleler yaptıkça gerçeğe yaklaşıp yücelir insan.

    YanıtlaSil
  52. -Sen benim kim olduğumu biliyor musun? +Asıl sen benim kim olduğumu biliyor musun? diyenleri duymuşuzdur. Gerçekten ben kimim, ailem, eşim, iletişimde olduğum insanlar kim'in cevabı için "Kim Kimdir?"...

    YanıtlaSil
  53. Dününden daha iyi olmak ister insan. Çevresinde iyi bilinmek iyi ilişkiler kurmak ister. Bu isteklerine ulaşabilmenin yolu insanı tanımaktan geçer. İnsan bilmediği bir şeye sabır gösteremez. "Bunun bu davranışına uyuz oluyorum abi yaa" dediğimiz yerde neden öyle davrandığını öğreniyoruz. İnsanın davranış stillerini düşünüş stillerinin anlatıldığı eğitim çok şey katacak. Ne zaman mı? Hemen!

    YanıtlaSil
  54. Hem eğlenceli hem de çok faydalı. Gerçekten insanı değiştiren ve dönüştüren bir eğitim. Herkese tavsiye ederim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  55. İnsan kendini tanıyınca ancak başkasını tanımaya başlar. Kendimi tanıyınca, farklılığı anlayınca başkasının da kendinden farklı olduğunu anlamaya başlayacaktır. O zaman daha dikkat ederek ilişki kurabilir.

    YanıtlaSil
  56. Farkın fark edildiği harika bir eğitim

    YanıtlaSil
  57. Eşimi şimdi daha iyi anlıyorum. Bana gıcıklık olsun diye değil gerçeği öyle olduğu için davranışlarıymış. Keşke önceden anlayabilseydim.

    YanıtlaSil
  58. İletişim kurduğun canlıyı tanımak çok konforlu.
    Ne yaptığını neden yaptığını neyi yapacağını bildiğinde doğru hamle yapabiliyorsun.

    YanıtlaSil
  59. Kendini ve etrafındakileri tanımak büyük konfor 👍🏻👌🏻

    YanıtlaSil
  60. Kıymetli bir süreç deneyimlemek nasip olsun...

    YanıtlaSil
  61. Aynur Güzel29 Mart 2024 01:10

    Insanın karşısındakileri tanımadan önce kendisini tanıması kendini çeki düzen vermesi hatalarını yanlışlarını düzeltmesi çok kıymetli çünkü karşımızdakiler nötr.

    YanıtlaSil
  62. Güner Tozkoparan22 Nisan 2024 20:26

    Farklılıkların sebeplerini bildiğinde çok daha kaliteli ilişkilerimiz oluyor.

    YanıtlaSil
  63. Hasan Ergenç23 Nisan 2024 13:09

    Kim Kimdir Eğitimi hayatın içinden, insanı ve ilişkilerini esas alan, basit, anlaşılır, uygulanabilir bir eğitim.. çok fayda gördüğüm ve her alanda beni geliştiren, hayatıma ve ilişkilerime katkı sunan bir eğitim.. olayları anlama, yorumlama ve yapılması gerekenler ile ilgili stratejiler sunan bir eğitim.. herkese tavsiye ederim ..

    YanıtlaSil
  64. Kim kimdir bilmiyorum ama ben evdekileri cok merak ediyorum:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder