Ana içeriğe atla

ZAMANLA ANLAŞILAN

 


-Çok param olsa herkese bakardım.

Hem etrafımda mutsuz da kalmazdı.

İşimi büyütürdüm.

Çocuklarımı yurt dışına yollardım.

Eşimin o çok istediği pırlanta setin daha iyisini alırdım.

Anneme köyde ev yapardım. 

Ne evi, havuzlu villa yapardım. 

Malûm, babamdan sonra çok bitkin düştü.

Kardeşimin borcu da kalmazdı bankaya.

Sahi, o kadar çok çalışıyorum da para nasıl gidip başkalarının cebine giriyor?

Bize niye uğramıyor be Ahmed’im?

-Abi, çok parası olanları da görüyoruz. 

Hepsi mutlu, huzurlu mu? 

Önemli olan teması be abi. 

Bizim hanım anlatıyor: 

“İstinye’deki yalının sahibi sürekli yurtdışında. 

Çocukları okulda. 

Ben kahvemi denize nazır sedirde içiyorum.

Eşi gelmeden iki saat önce de yemekleri hazırlıyorum, gün batımını izliyorum” diyor. 

Ev onların, kullanan bizim kadın...

Ben mesela berekete inanırım. 

Geçen yıl başladım kârımı müşterimle paylaşmaya.

İpliği yediye alıp ona satıyordum. 

Fiyatı kırdım dokuza.

Daha çok gitmeye başladı. 

Sonra üç yüz tane alırken yedi yüz tane aldım malı. Hem de altı buçuğa!

Bu sefer de kırdım yine fiyatını sekiz buçuğa.

Sonrasını biliyorsun zaten. 

Şimdi hem müşteri hemde ben kazanıyorum.

Aklıma düştü bir gece, dedim ki: 

“Ben de bir şeyler satın alıyorum ve pahalı geliyor.”

Müşterinin yerine kendimi koyunca, fiyatını düşürdüm. 

Kazancım bir süre az oldu ama sonrasında o azın sürekliliği tadından yenmedi, inan ki…

Üstelik garip bir şey fark ettim: 

Fiyatı düşürünce bir süre ekonomi yapayım dedim. 

Dikkat ettim ki meğer ne çok israf yapıyormuşuz! 

“Kazandığım para ne hızlı bitiyor, dayanmıyor” diyordum. 

Oysa ihtiyacım olmayan şeyleri alıyor, param yetmezse de borç alıyordum.

İsteklerimin aslında ihtiyaç olmadığını anlayınca öyle bir rahatladım ki!

Ve tüketimimi azalttım.

Başta, kazancım düştü.

Ona göre yol alayım derken o azın bana, aileme ve evime teması arttı.

Öncekinden daha çok işe yaradı. Daha çok kişi fayda gördü.

Bereket dedikleri bu olsa gerek…


Yorumlar

  1. Hayatımızda bize verilenlerin miktarı değil teması önemli. Evin vardır boğaz manzaralı ama bir türlü oturup huzurlu bir şekilde tadını çıkaramamışsındır. Neden diye düşünmeli insan...

    YanıtlaSil
  2. Azın çokluğunu idrak etmek gerekiyor. Bilinç veren öykü için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Bereketin sırrını verdiğiniz için teşekkürler. Hayatta sahip olduklarımızın bize temasıdır önemli olan miktarı değil. Nice çoklar insana yetmez de nice azlar harca harca bitmez.

    YanıtlaSil
  4. Çok malının olması insanı değerli yapmiyor. Kime ne kadar faydası var, önemli olan o.

    YanıtlaSil
  5. Önemli olan az bile olsa helal olması, bereketi ve insana teması, fayda veren, bilinç açan öykünüz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Bunu yapmak o kadar kolay değil ki… Bütün harcamalarını ona göre ayarlaman gerekiyor. Başarırsan iyi ama, zorluğu var yani. Yapabilene helal derim….

    YanıtlaSil
  7. Bir şeye sahip olmak ondan keyif alacağınız anlamına gelmiyor. Gerçekten insan hep sahip olmak istiyor benim olsun istiyor. Ama bu ona temas edecek etmeyecek mi düşünmüyor

    YanıtlaSil
  8. Bereketimizi kaybettiğimiz şu günlerde bilincimizi açacak ve bereketlinizi tekrar geri kazanmamızı sağlayacak çok güzel bir yazı kaleminize sağlık…

    YanıtlaSil
  9. Hocamın kurgusu çok güzel olmuş. Kalemine sağlık hocam. Yazının başlığı "Bereket Denilen Şey" gibi geçti bir an içimden. Çok güzel bir kaç mesaj vardı yazıda. Sonrası için her birinde derinleşilebilir sanki. Bir yazı dizisinin ip içlarını görür gibi oldum kendimce.🙂

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten şu bir geçek ki ne para ne servet ne güzel bir kadın ne konforlu bir yaşam bunların hiçbiri insanı tatmin etmiyor. Ama herkes de oraya odaklanmış durumda ki zaten çoğumuz da bu yüzden oltaya takılıyoruz

    YanıtlaSil
  11. Bereketin sırrını vermişsiniz. Elinize sağlık. İnsan hep kendinden yana olduğunu zannedip kendine zarar verecek hamleler yapıyor maalesef..

    YanıtlaSil
  12. Az her zaman kıymetli değilmi? Ne garip. Az olan kıymetli, az olan değerli, az olan bereketli, az olan etkili. Gerçekten ticarette çok doğru bir davranış.

    YanıtlaSil
  13. Her oyunu kuralina gore oynadigimizda, miktar dusse bile artan seyler olabiliyor… Muhim olan nereye varacagim…

    YanıtlaSil
  14. 10 tane evin var ancak 1 tanesinde yaşıyorsun. 10 araban var fakat 1 tanesini kullanıyorsun. 30 çift ayakkabın var en fazla 3 tanesini sürekli giyiniyorsun. Bir şeyin çokluğu değil sana temas edenin sende bıraktığı etki önemli.

    YanıtlaSil
  15. Paranın hersey olmadığını anlatan güzel bir yazi

    YanıtlaSil
  16. Bereket çok önemli , rabbim bereketimizi arttırsın

    YanıtlaSil
  17. Az kar eden tüm işletmeler hep ayakta kadı. Bunu hatırlatan yazı olmuş. Bereket unutulan bir kavram. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. İnsanlar satın aldıkça tüketim yaptıkça daha iyi ve daha mutlu olacaklarını düşünür isteklerini kontrol edemediğinde toplamda hep zararda kontrol ettiğini düşündüğünü kontrolsüz bir sonuç güzel anlatılmış emeğinize salık

    YanıtlaSil
  19. Günümüz evde çalışan kadınlar ve o kadını çalıştırmak için para kazanmaya giden hanımlar :) bu paradokstan çıkamıyorum

    YanıtlaSil
  20. Bereketi anlatan güzel bir yazı olmuş. Okuyan herkese temas eder inş'Allah.

    YanıtlaSil
  21. Miktarın çok olması mı yoksa temasın mı çok olması? Gerçekten hangisini tercih ediyoruz? Neden miktar bizi yanıltıyor? Okurken düşündüren faydalı bir yazı olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. sadece kendini değil başkalarını da düşünürsen, hayat sana daha güzel şeyler sunar.. teşekkürler anlamlı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  23. O zaman kullanamadığım kıyafetin Dior zara nın dolabımda bana nasıl faydası olabilir ki.

    YanıtlaSil
  24. Bir şeyleri sürekli yapabilmek ne çok isteyipte yapamadığımız bir durum. Sporumuz, diyetimiz, sürekli kitap okuma alışkanlığını kazanamayışımız, hep azı az görmektinmi acaba?

    YanıtlaSil
  25. Abdullah Cerit22 Şubat 2024 08:56

    İstek ile ihtiyacın ayrımı kritik! Bu hayatta acaba nelerimiz istek, nelerimiz ihtiyaç? İnsanoğlu bunu önemini kavrasa belki de bereketin, azın temasını istemese de alabilir.

    YanıtlaSil
  26. Kime niyet kime kısmet dedikleri bu olsa gerek :) İstinyede yalın da olsa temas olmadan olmuyor demek ki, ama birilerine öyle temas ediyor ki keyfini, tadını o çıkartıyor.
    İşte hassas dengeler...:)

    YanıtlaSil
  27. Bereket derken..Bereket temas yüzeyi demektir. Alış-veriş sonrası bereket versin deriz, yani paramın hayrını gör demek isteriz. Gerçekten ticaretimizden, ilişkilerimizden hayır görüyor muyuz, hayatımız ne kadar bereketli..

    YanıtlaSil
  28. Az çoktan bereketlidir. İnsan aza kibir etmediğinde ihtiyacı olmasa bile imkanı çok yüksek olur. İstek ile ihtiyaç konusunda daha dikkatli olursak o zaman doğru harcamalarla bereketimizi artırabiliriz.

    YanıtlaSil
  29. İnsan daha çok ile mutlu olacağ zannediyor

    YanıtlaSil
  30. Biz hep daha fazla kazansak daha iyi olacak diye düşünüyoruz ama bereket gerçekten farklo bir şey. Aylık 400 bin lira kazanan adamın borcu varken 35 bin lira kazanan adam kenara para koyabiliyor. Azın bereketi çok farklı bir olay. Gelenin sana temas etmesi...

    YanıtlaSil
  31. Aslında biz hep iyi fiyata satarak para kazanılır sanıyoruz aslında öyle değilmiş. Satınalırken iyi fiyata alıp satarken az kar ile satıp sürekli müşterinin gelmesi daha önemliymiş. Azın bereketi varsa neden insan hep daha fazlasını ister peki?

    YanıtlaSil
  32. MUHAMMED YALCIN24 Şubat 2024 11:37

    Bereket deyince nedense biz hep miktarı artırmak olarak görüyoruz. Oysa insanın tadının olması da bereket değil mi?

    YanıtlaSil
  33. Bereket yani temas etmesi bu hayatta en çok göz ardı edilen ve kıymetli olan kavram

    YanıtlaSil
  34. İmkanların içinde saklı olduğunu zannederiz mutluluğun ve yanılgıya düşeriz.. nice insanlardan geçmişte yaşayan büyüklerimizin hikayelerini dinledik, bir çatı altında çok geniş bir aile.. mücadelelerin verildiği, yokluk zamanları, şekerin yağın bile zor bulunduğu zamanlar... ama komşulukların, paylaşmanın, sevginin ve saygının en kaliteli olduğu zamanlar olduğunıuda anlattıklarına şahit olduk ... Azda bereketin olduğu yoklukta bile kalplerin birbirine sıcak olduğu zamanlar... kahvaltıda sadece peynirin olduğu bazende zeytinin olduğu dönemler... ama evde bir bereket...şikayet etme yok...mutsuzluk yok... o günden bu güne ne değişti hayatta ... ilk aklıma gelen insanların imkanlarıda arttı istekleride.... peki sonuç ???

    YanıtlaSil
  35. Azın bereketinde insana teması çok daha fazla oluyor.
    Az karla satan tüccar maraton koşucusu,
    Yüksek karla satan 100 metre koşucusu gibidir.
    Biri uzun sürer diğeri çabuk biter.

    YanıtlaSil
  36. Merve Aydınlar - İnsan ihtiyacı olmayan şeyleri kazanmak için ömrünü harcıyor. Ama herşey süreli, ömürde. Gerçek ihtiyacını bulmak için fazladan 1 sn bile yok. Ne kolay israf ediyoruz en değerli olanı. Zamanı

    YanıtlaSil
  37. İnsan mal edinmek için çok çalışıyor ona verler sınırlı zamanını tüketip duruyor bun da daha mutlu olmak için yapıyor ama kuşana bildiğin mal senin oluyor yanlızca

    YanıtlaSil
  38. Tülin Yalçın20 Mart 2024 13:44

    İnsanın istek ve ihtiyaçlarını ayristirabilmesi ne kadar önemliymiş meğer 😊

    YanıtlaSil
  39. Nermin Yaman23 Mart 2024 16:34

    Ne kadar acı değil mi? Teması olmayan şeyler için bir ömür harcamak.. Tadını bile alamamak... Boşa geçmiş bir ömür böyle olsa gerek..

    YanıtlaSil
  40. Hayatımızın hayırda bereketini artırmak nasip olsun 🍒

    YanıtlaSil
  41. Daha çok değil az ama temaslı....

    YanıtlaSil
  42. başkasının gözünden bakabilirsek iletişim kurabilme hakkına sahip oluruz ve bir şeyleri değiştirebiliriz. en önemlisi de bir süre sonra kendimize bakmaya başlayıp hatalarımızı, yanlışlarımızı düzeltmeye başlarız...

    YanıtlaSil
  43. Güner Tozkoparan22 Nisan 2024 18:34

    İsteklerini kontrol ettikçe insan daha mutlu oluyor gerçekten de.

    YanıtlaSil
  44. TEMAS matematiğin Rabbinle olan kısmı, onu hesap etmiyoruz

    YanıtlaSil
  45. Soyutun matematiği farklı

    YanıtlaSil
  46. İstek ve ihtiyaçları ayrıştırınca hayat daha güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  47. Azın bereketi

    YanıtlaSil
  48. bereket ve temasın lezzetini ancak yaşayan bilebilir..

    YanıtlaSil
  49. Güzel bir yazı olmuş.
    ''ALLAH Bereket versin'' cümlesinin anlamı şimdi daha iyi anlaşılıyor.

    YanıtlaSil
  50. cok degil temasi bol olan, azdaki bereketi gorebilen, ortayolu bulabilen. sainirlarda dolasmayan asiriliklardan uzak

    YanıtlaSil
  51. Ne kadar çok miktara takılıyormuşuz değil mi ?

    YanıtlaSil
  52. Müçterinin lehine olunca işler nasıl rayına giriyor. Trenin yeri raylar. Otobanda kullanınca yani müşteriyi kazıklayınca işler terse dönüyor. Ama henüz farkında değilsin

    YanıtlaSil
  53. Paranın mutluluk getirmediği, bereketin paylaşmak ve tüketimi azaltmakla ilgili olduğunu anlatan güzel bir öykü.

    YanıtlaSil
  54. Kendinden çıkıp başkasının ihtiyacını düşününce insan kazancının ona getirdiği keyif. Müşterinin memnuniyeti ve bunun tamamen hayatına olumlu yansıması hepsi birbiriyle bağlı güçlü bir örgü..

    YanıtlaSil
  55. Hakkaten evimize baktigimizda, okadar cok esyamiz var ama cogunu kullanmiyoruz.. misafir gelir 64 takim seti ortaya cikar ilk kez hayatinda görüyorsun nerden geldi bu diye sasiriyorsun.. ve bir cok sey daha var ama görmüyorsun evindeki bereket bile gidiyor.. senin evinde olan tüm kullanmadigin esyalar senin bereketini aliyor, ama insan o kullanmadiklarini satsa hem ordan karli olacak hemde evin berektinide artiracak.. cok güzel bir yazi oldu emeginize saglik 🙏

    YanıtlaSil
  56. Çok değer verdiğim bir tanıdığım demişti ki “para en küçük bedeldir, paranın daha ötesinde değerler var” yıllar geçti hala hatırlıyorum. Gerçekten buna defalarca kez şahit oldum sonrasında

    YanıtlaSil
  57. İhtiyacın olmayan şeyleri aldıkça insanın bereketi artıyor

    YanıtlaSil
  58. Elindekilerle yetinmek çok zor insan hep daha fazlasını istiyor hep daha fazlasını arıyor halbuki elindekilerle yetinebilse ne kadar buyuk bir lükste yaşadığını anlardı

    YanıtlaSil
  59. Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  60. "Hayrını gör :)" İnsan bereketi öğrenince, "Az olsun ama öz olsun. Hayrını göreyim" diyor.

    YanıtlaSil
  61. Kar paylaşımı müşteriyle güzel strateji...

    YanıtlaSil
  62. Sayıların çokluğu insanı aldatıyor. Keşke azın bereketinin farkına varabilse insan.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder