Ana içeriğe atla

BAŞARILI OLMAK

 

 “İnsan hayatta başarılı olmak zorunda..” dedim torunlarıma. Hepsi etrafıma toplanmış beni dinliyorlardı. Uzun zamandır görüşememiştik. Ayşe, Zeliha , Fevzi , Hasan ve Berat. Dedelerine sürpriz yapmışlar, karne tatilinde topluca gelmişler.

Kaçıncıya anlatıyordum köyden gelişimi, açlıkla geçen o yılları. Zor günlerdi. Kalacak yerim bile yoktu. Çalıştığım yerlerin depolarında yatıyordum. Korkmamışım, yoksa korkmaya fırsat mı olmamıştı? Hatırlamıyorum. Torunlarımdan hangisini bir gece dahi olsa orada bırakabilirdim ki. Yıllarca çekilen eziyetler şimdi tebessümle anılıyorlar. Gayret göstermek, yapılan işi öğrenmeye çalışmak, bir türlü becerememek ama bir önceki yılı düşününce de yapabilir olduğunu görmek. Azmetmek, sabretmek çocuklarıma aktarmıştım geçmişte, şimdi de torunlarıma öğretmeye çalıştığım şeyler. 


Daha o zaman başlamıştım tutumlu olmaya, elime her geçeni harcamamaya. Harcayınca, biriktirmeyince nasıl sahip olabilecektim istediklerime. Ne kazandıysam hep geleceğe yönelik birikimler yaptım. Sadece tutumlu olmak yetmez, bir gün gelip değerlenmeliler de. İşte bu yüzden hep arsa aldım. Şehrin dışında, insanların gitmediği, işlerine yaramayan yerlerden. Genelde aldığım yerlerin sahipleri kadınlardı. Çünkü mirasta onlara hep kötü, bataklık ya da kıraç yerleri veriyorlardı. Verimli iş yapacak yerleriyse erkek çocuklar kendilerine alıyorlardı. Hem miras malı hem de istenilmeyen yerler olduğundan ucuz satılıyordu. Ben de tüm kazandığımla onları topluyordum.

Aradan yıllar geçti, ömrüm boyunca çok çalıştım, biriktirdim ve hep ‘’ işe yaramaz’’ denilen yerleri topladım. Artık oralara imar geldi, şehir büyüdü. Büyümekle de kalmadı şehrin merkezi oldu. Bir ömür harcadım ama başardım. İnsanlar bir oturacakları eve bile sahip olamazken devasa sitelerin, iş merkezlerinin, sanayii sitelerinin yarısı benim.

Köyden gelirken kış günü neredeyse elbisesiz gelmiştim. Yatacak yerim yoktu. Şimdiyse öyle mi? Bunu çocuklarıma yıllarca anlatmaya çalıştıma ama beni anlamadılar. Tamam onlara rahat bir hayat sürdüremedim, sürdüremedim de onlar içindi her şey. Bari torunlarım anlasa. Dedelerinin başarmak için neler çektiğini. Aslında babalarına hiç de eziyet etmek istemediğini.

Sonra içim geçmiş bir an. Uyuya kalmışım. Rüyamda öldüğümü gördüm. Yüksekçe bir yerdeydim. Yanıma insan görünümünde bir melek yaktaştı. Sanki bilmiyormuş gibi sordu, nereden? Dedim ki, oradan, dünyadan. Hemen arkasına ekledim, ben orada çok başarılı bir insandım.

 Aslında derdim diğer insanlardan farklılığımı ortaya koyma, alışık olduğum ilgi ve itibarı görmeye devam etmekti. Nefes almadan konuşmayı sürdürdüm aynı çocuklarıma, torunlarıma anlattığım gibi. Fakirlikten zenginliğe giden yolculuğu, başarımı, sahip olduğum siteleri, iş yerlerini, arsaları. Tek tek anlattım eksik bırakmadan. 

Melek hayretle sordu, "Neredeler?"

 Dedim ki, "ne, nerede?" Arkasından hemen ekledim, "eee oradalar!"

 Melek tekrar sordu, "oradakiler değil, getirdiklerin nerede?"



Aniden bir ses duydum,"dedeeeee, hadi gel yemek hazır."

 Huylu huyundan vaz geçmiyor. Yine anlatıyorum çocuklarıma, torunlarıma hem de hepsini bir araya toplayarak. Başarımı değil ama bu sefer, başarının sırrını. Amacın doğru olmazsa başarı zannettiğin bir işe yaramıyor.



 


Yorumlar

  1. Ne güzel anlatmışsınız

    YanıtlaSil
  2. Vay be çok güzeldi :) Yeterince düşündürücü bir yazı okudum.

    YanıtlaSil
  3. insanın amacı olmalı hayatta ve amacına götüren hedefleri..

    YanıtlaSil
  4. Amaçsız bir şeyin olmadığını anlayarak yaşamak çok kıymetli...

    YanıtlaSil
  5. Ertelemediğin üretim ve bedeller seni başarıya götürecek emin ol her bedelin karşılığını alacaksın .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokca erteliyoruz ki hayatımızda bunu düşünmeden.

      Sil
  6. Arada böyle mesajlar gelir. Bazen rüya ile bazen arkadaşın konuşur bazen sokaktaki çöpçü bazende böyle derin bir yazı. Mesaj hiç beklemediğin yerden gelebilir. Gelen mesajı oku📕

    YanıtlaSil
  7. Hayatta başarmak kadar nasıl ve neyi başardığın önemli.

    YanıtlaSil
  8. Muhammed Yalçın24 Temmuz 2024 10:46

    Ahh insan oğlu aslında kazandım dediklerinin kendisi için ne büyük kayıplar olduğunu anladığın da çok şeyi de çözmüş oluyor ama . Dün ya işte ... Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Dün ya" çok hoşuma gitti bu söyleminiz hakikaten de dünya, "dün ya" dan ibaret

      Sil
    2. Dûn eski dilde aşağı demek.. aşağı, düşük, üstüne göre değersiz yer işte… dûn ya işte..

      Sil
    3. Dünya işte öyle değil mi Muhammed kardeşim her şeyin bir sonu var

      Sil
  9. Bütün bir hayatı çalışarak geçirebiliriz, başarılı da oluruz, çok zengin de oluruz...Ama ne için? İşte asıl can alıcı soru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hiç uğruna çalışıp duruyoruz.

      Sil
  10. İsmet Yüksel24 Temmuz 2024 12:16

    Beraberinde götüremediğin şeylerin sahibi olamıyorsun o zaman…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar da doğru. Çoğu zaman unutulan bir gerçek.

      Sil
  11. İbrahim yıldız24 Temmuz 2024 13:24

    Başarmak ama neyi,dengede kalabilmeyi.hayatta insana her şey lazım,bu yüzden her alanda zirve olmadan,orta derecede başarılı olmak lazım. eşine iyi bir eş,çocuğuna iyi bir ebeveyn,kendine iyi bir yön, çevrene iyi bir dost,hayırda iyi dostlar,işindede orta derecede başarılı bir insan. aslında bir çok alanda başarılı olduğu için gerçek başarıyı yakalamış demektir. aslında böyle biri orta yolu tuttuğu için hiç kimsenin gözüne batmadan,hayatını mutlu ve başarılı idame ettirir.hayatını buna göre dizayn edenlerden olabilmek ümidi ile

    YanıtlaSil
  12. Öngörülü olduğunda insan geleceğini dizayn edebiliyor.

    YanıtlaSil
  13. Sonu nasıl da ters köşe olmuş :) film gibi. Şaka bi yana gerçekten de başarı önemli ama hangi amaç uğrunda? Bu yaptığım / yapacağım neye hizmet etti / edecek?

    YanıtlaSil
  14. Anahtar kelimeler: Amaç, yön, bedeller, azim, sonucu değerlendirme, deneyim, deneyim transferi, başarı, mutluluk ...İnsan bırakacaksa böyle öyküleri miras bıraksın torunlarına...

    YanıtlaSil
  15. Emeğinize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel anlatmışsınız kaleminize sağlık....

    YanıtlaSil
  17. Amacını doğru belirlediğinde başarı diye tarif ettiğimiz şeylerin ne kadar farklı olduğunu anlıyoruz. İnşallah doğru yönde ve amaçla yaşarız.

    YanıtlaSil
  18. Sonsuzluk içinde belli bir zaman diliminde başarılı olduğunu zannetmek. Oysa başarı sonsuzlukla ilgili olmalıydı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonsuzluk bu dünyada olmayan bir kavram. Herşeyin bir sonu var.

      Sil
  19. Bu dünyada elde ettiğimiz başarılarımız öyle şeyler olmalı ki ahirette de bir karşılığı olsun yanımızda götürebileceğimiz soyut başarılara ulaşmak nasip olsun inşAllah..

    YanıtlaSil
  20. gerçek bir amaca dayanmayan hiçbir başarıdan başarı olarak bahsedemeyiz... elinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. Sen başarı sanırsın sonrası büyük bir acı olabilir , ters köşe... Para kazanmanın , bir mal sahibi olmanın bile amacı başka olunca olmuyor...

    YanıtlaSil
  22. Malın ameliligini yap kazan yetmedi sana bedavadan bekciligini de yaptırsınlar.. Bütün bunları yaparken zamanını kaybet etrafına imkanlarindan faydalanmak isteyen, sahte gülüşü insanlar dolmuşsun...
    Eee kazandım zannet

    YanıtlaSil
  23. Ey insanoğlu bu gidiş nereye?

    YanıtlaSil
  24. Dinçer Baştuğ28 Temmuz 2024 18:47

    Her insanı övecek biriler vardır. Her insanın bir başarı öyküsü olduğu gibi gerçek başarı nedir? Bizi gerçekte alkışlaması gereken kim? Bir ömrü düşünmeden yaşamak ne acı…

    YanıtlaSil
  25. Hitlerin çocukları öldüren doktorlarından mı olmak başarı yoksa İbni Sina olmak mı veya Akşemseddin. Ecdad her alanda olduğu gibi sanat yaparken bile Allah güzeldir güzeli sever bilinciyle hem güzel hem faydalı eserler yapmış.

    YanıtlaSil
  26. Elinize sağlık .

    YanıtlaSil
  27. Evet insan hayatında bir şeyi başarmazsa hayatı çok zor geçer

    YanıtlaSil
  28. Çok etkileyici bir anlatım, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  29. Basarı beraberinde mutluluğu ve kendinden eminligi de getiriyor olabilir mi? Bu yazidan boyle bir cıkarımda bulundum

    YanıtlaSil
  30. Başarı ile gerçek başarı arasındaki farkı güzel örneklendirmiş yazı. Madem kü her kazandığımızı götüremiyoruz o zaman gerçekten hak edene bu ilgiyi gösterip çabalamalıyız.

    YanıtlaSil
  31. Bir sonraki yazının başarı ile azim arasındaki ilişkiye değinmesini diliyorum, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  32. Başarı konusu sabırla ilişkili güzel işlenmiş ama strateji olarak arsa alımı zamana göre herkese göre işleyen strateji olmayabilir, aynı kişi arsa alımı dışında başka stratejierde iletse idi ticarette daha temas eden bir yazı olabilirdi kanaatindeyim. Yine de elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder