Ana içeriğe atla

HOŞÇAKALIN

HOŞÇAKALIN

Kullandığı bot artık su almaya başlamıştı. Değiştirmenin vakti gelmişti. İmkanı olmadığı için biriktirdiği parayla alabilme ihtimali vardı. Alacağı ayakkabı hem işini görmeli hem de belli bir süre onu idare etmeliydi. Akşam iş çıkışında ayakkabıcılar çarşısına doğru yürümeye başladı. Çarşının giriş kısmında adımı attığı andan itibaren her yerde birbirinden farklı ayakkabıları görüyordu. Alacağı ayakkabının fiyatı aşağı yukarı aklında vardı öte yandan kaliteli olması için farklı dükkanlara uğramak istiyordu. Dükkana ilk girdiğinde onu tebessümle karşılayan uzun boylu kilolu bir delikanlı istediği birkaç model ayakkabıyı göstermişti. Beğenmesine rağmen daha iyisini bulabilmek ümidiyle dükkandan çıktı. Bir sonra ki dükkana girerek istediği ayakkabıyı tarif etti. Satıştan sorumlu olan genç kız üst raflardan indirdiği ayakkabının bağcıklarını takarak giyebilecek hale getirdi. Bu ayakkabı bir öncekinden çok daha kaliteli ve güzel duruyordu hem de fiyatı da aynıydı.

 

O esnada dükkana giren yaşlı bir amca dikkatini çekti. Genç kız müsaade isteyerek yaşlı amcaya yöneldi ve samimi bir ses tonuyla “buyrun amcacım” dedi. Amca ayakkabıya ihtiyacı olduğunu söyleyerek köşedeki oturağa oturdu. Genç kız diğer müşterisine yönelerek tatlı bir tebessümle botları paketliyim mi diye sordu. Hala düşündüğünü siz buyrun amcamızla ilgilenin sözleriyle birleştirerek belirtti. Genç kız amcaya dönerek ihtiyacını giderebilecek birkaç model ayakkabı çıkardı. Yaşlı adam ayakkabıları denerken eğilmekte zorlanıyor ayakkabıları giyebilmek için dükkanda bulunan uzun çekçeki kullanmak zorunda kalıyordu. Nihayetinde ayağına uyan bir ayakkabıyı buldu. Siyah yumuşak tabanlı ayakkabıyı alacağını belirtti ve kasaya doğru yöneldi. Genç kız ayakkabının ücretini aldı ve ayakkabıyı büyükçe bir poşete koydu, yaşlı amcanın yanına gelerek poşeti verdi. Kapıya doğru yavaş adımlarla yürürken misafir ağırlamışçasına, tekrar bekleriz cümleleri ile kapıdan geçirirken büyük poşete çekçeki bırakarak ihtiyacınız olabilir sözüyle bıraktı. Adam şaşkındı. Aldığı hediye tam da ihtiyacı olan birşeydi. 

Müşteri alacağı ayakkabıya karar vermişti. 


Bu davranış karşısında ayakkabıyı bu dükkandan alması gerektiğine ikna olmuştu. Beğendiği ayakkabıyı paketlemesini rica etti. Paketleme yaparken kendisini beklediği için teşekkür etti. Ayakkabının poşetine bu seferde teşekkür mahiyetinde ekstra bağcık eklemişti. Bu dükkan alışveriş yapanlara ihtiyaca göre satış bitiminde hediye veriyor ve müşterilerine sahip çıkıyordu. Daha önce ayakkabı alan kişiler tekrar ayakkabı almak istediğinde öncelikle o dükkana gelerek ürünlere şöyle bir bakıyordu. Her alışveriş sonrasında hediye vermek gibi bir beklenti oluşmaması içinde bazen çay ısmarlıyor, bazen poşete hediye bırakıyor, bazen indirim yapıyor bazen de tebessümle hal hatır sorarak ticareti yapıyordu.

Peki insan müşterisi olduğu dükkandan ne bekler?

Jestle karşılaştığında hangi duyguları hisseder?

Aktardan yaptığı alışveriş sonrasında 82 lira tutan malzemeler için yuvarlak 80 lira versen yeterli diyen esnaf bizim gözümüzde nasıldır?

Telefon satışı sonrasında telefonu alan kişinin aracı olduğunu sohbet esnasında anlayan bir esnafın arabaya kadar gelip telefon tutacağını buda ufak bir hediyemiz olsun diye araca takan ne kadar etkilidir?

Hiç bilmediğin bir bölgede kaldığın otelde taksi çağırmak için ricada bulunduğunda, otelin aracı ile gideceğin yere seni ücretsiz bırakan, siz bizim misafirimizsiniz diyen oteli nasıl anlatırız çevremize?

Yaptığımız son hamle, imajımız olmaz mı sizce? 

Yorumlar

  1. Tam da ihtiyaç gören bir yazı 👍🏻👍🏻

    YanıtlaSil
  2. Yazanların ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Küçük jestlerle müşteri kazanmak ve devamlılığı sağlamak, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Süreklilik için güzle strateji 👏

    YanıtlaSil
  5. Zor olmayan bir tebessüm, ikram kadar değerli😊

    YanıtlaSil
  6. elinize sağlık. Güzel bir yazı...

    YanıtlaSil
  7. Sonların akılda kalıcılığı bilinen bir gerçek. Çok beğendim.

    YanıtlaSil
  8. İlgi çekici. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Çok önemli noktalar için teşekkürler👏👏

    YanıtlaSil
  10. Bunlar insana güven veren haller. Çok güzel. Küçük bir hediye veya bir ikram veya beklenmedik bir hamle insanı mutlu ediyor. O müşterinin tekrar oraya gelmesinin önünü açıyor.

    YanıtlaSil
  11. Yaptığımız son hamle, imajımız çok onemli gerçekten..

    YanıtlaSil
  12. ne güzel bir yazı. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Yaptığımız son hamle imajımız olduğuna göre. Yapamadığımız son hamleleri engelleyen şeyler neler düşünmek gerekir heralde.
    İnsanın hayatında o kadar çok şey var ki öncelikleri neyde imaj yapacağını belirliyor. Amacımıza göre imajlar yapmak niyetiyle çıktığı yolculukta engeller çıkması ne kadar ısrarcı olduğunun göstergesi.
    Amaca uygun imaj yapıp, ısrar edebilenlerden olmak duasıyla 🤲

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel bir yazı olmuş. Gerçekten hayatta küçük jestlerin büyük tebessüm getirdiğini herkes bilse…

    YanıtlaSil
  16. Son başlıktaki soruya cevaben, evet jest oluyor. Öyle bir jest ki hem de o işletme o esnaftan vazgeçmek istemiyor insan. Yani bu bir websitesi de olsa, internette pazaryerinde bir satıcı da olsa o satıcıdan almak istiyor insan. E-ticaretin bu kadar yaygınlaştığı bir dönemde satıcıların bu makaledeki stratejiyi kaçırmamaları lazım sanki. Teşekkürler makale için

    YanıtlaSil
  17. Böyle satıcılar kaldı mı artık? Gerçekten müşteriyi düşünen esnaf çok az. Çoğunluğu sadece para kazanma derdinde.

    YanıtlaSil
  18. Kaleminize sağlık aydınlatıcı olmuş devamını bekleriz

    YanıtlaSil
  19. Böyle insanları ve ticaret erbabını çok arar olduk. Belki de bu yüzden kimsede bereket kalmadı ve herkes şikayet ediyor.

    YanıtlaSil
  20. İnsanın ihtiyacını gördüğünüzde Aslı’da bir süre sonra sizin ihtiyacınız olamı da görüldüğünü görünce gerçekten insan şaşırıyor..

    YanıtlaSil
  21. Hocalarımın hepsi çok güzel yorumlamışlar. Yazan hocama teşekkür ederim. Gayet akıcı, hedefi belli ve oku atanın maharetli olduğu anlaşılan bir yazı olmuş. Ufak tefek anlam kaymalrı olmuş fakat eminin hocam nazarlık olarak yapmış.🙂 Hocam yasaya uygun hareket etmiş. "Heplik ve hiçlik yok bu hayatta" Kalemine sağlık hocam.

    YanıtlaSil
  22. Türk milletinin bir zamanlar sahip olduğu kaliteydi bu şimdi pek kalmadı maalesef

    YanıtlaSil
  23. Bir şeyin devamlılığı için son imaj çok önemli. Çünkü akılda kalan hep o son imaj oluyor.

    YanıtlaSil
  24. Bir işletmenin sadece ürünleri değil, müşteri memnuniyetini de önemsediğini görmek güzel. Müşteri olarak, bu tür jestlerle karşılaştığımda kendimi özel hissederim ve o işletmeye tekrar gelmek isterim. İşletmelerin sadece satış yapmakla kalmayıp, müşteriyle bağ kurmaya çalışmaları gerçekten özlediğimiz şeylerden.

    YanıtlaSil
  25. Harika! Elinize saglık, her sahne yasanmis gercek olaylar gibi geldi okurken...

    YanıtlaSil
  26. Emeğinize sağlık çok güzel yorumlanmış

    YanıtlaSil
  27. MUHAMMED YALCIN24 Şubat 2024 11:27

    Yazıyı okurken sanki eski çağların mitolojik hikayeleri gibi geldi. Günümüz dünyasında müşteriyi kandırmanın uyanıklık sayılıp ne kadar kazıklarsam kar edebiyatının tavan yaptığı sohbetler bu yazıyı okuyabilseler. Amacın satış değil daimi müşteriler edinebilmek olduğunu kavrasalar.

    YanıtlaSil
  28. Anadolu da var olan ahilik kültürü canlandı gözüm de ama şimdiler de çok nadir bu tür müşteri memmuniyetini önceleyen esnaflar.

    YanıtlaSil
  29. Çıkar yada beklenti olmadan vermek! Karşıda nasıl bir his uyandırır...

    YanıtlaSil
  30. Küçük jestleri küçümsememeli.. Büyük sonuçlar meydana gelir..

    YanıtlaSil
  31. Ne kadar karşılıksız fayda vermeye meyilliyiz?

    YanıtlaSil
  32. Güner Tozkoparan22 Nisan 2024 19:15

    İkramlarken ihtiyaç karşılamak jesti tavize çevirmemek ince bir çizgi.

    YanıtlaSil
  33. Bu küçük jestler hayatımızda bizleri bereketlendiriyor...

    YanıtlaSil
  34. İnsan son imajı ile akıllarda kalıyor demekki. Bunu ilişkilerimin her safhasında kullanabilirim. Selamlaştığım, ayak üstü konuştuğum biri ile tebessümle imaj yapabilirim... Ne güzel bilinç veren yazı olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  35. Satış gerçekleştikten sonra bir parça kendi hakkından vazgeçebilme işte gerçek jest bu..

    YanıtlaSil
  36. Eğer bir ticarethane imajın ne olduğunu biliyorsa ticareti büyük ölçekte çözmüş demektir.

    YanıtlaSil
  37. Bazen önemsemediğimiz ya da normalleştirdiğimiz şeyler ne kadar da önemliymiş

    YanıtlaSil
  38. Samimiyet her alanda anahtar gibi kapıları açar ticarette, ilişkilerde, ama gerçek samimiyette olanlar bu anahartı kullanabilir.

    YanıtlaSil
  39. Duygulara hitap eden en son hamle bir sonraki ilişkinin tahriki oluyor. İlişkileri sürekli kılan imaj olarak yapılan jestlerdir.

    YanıtlaSil
  40. İhtiyaç giderince aranılan kişi oluyoruz. Benim ihtiyacımı benden önce fark eden satıcı.. bir sonraki sefer oraya gitmemek elimde değil sanırım :)

    YanıtlaSil
  41. Güzel bir yazı

    YanıtlaSil

Yorum Gönder