HOŞÇAKALIN
Kullandığı bot artık su almaya başlamıştı. Değiştirmenin vakti gelmişti. İmkanı olmadığı için biriktirdiği parayla alabilme ihtimali vardı. Alacağı ayakkabı hem işini görmeli hem de belli bir süre onu idare etmeliydi. Akşam iş çıkışında ayakkabıcılar çarşısına doğru yürümeye başladı. Çarşının giriş kısmında adımı attığı andan itibaren her yerde birbirinden farklı ayakkabıları görüyordu. Alacağı ayakkabının fiyatı aşağı yukarı aklında vardı öte yandan kaliteli olması için farklı dükkanlara uğramak istiyordu. Dükkana ilk girdiğinde onu tebessümle karşılayan uzun boylu kilolu bir delikanlı istediği birkaç model ayakkabıyı göstermişti. Beğenmesine rağmen daha iyisini bulabilmek ümidiyle dükkandan çıktı. Bir sonra ki dükkana girerek istediği ayakkabıyı tarif etti. Satıştan sorumlu olan genç kız üst raflardan indirdiği ayakkabının bağcıklarını takarak giyebilecek hale getirdi. Bu ayakkabı bir öncekinden çok daha kaliteli ve güzel duruyordu hem de fiyatı da aynıydı.
O esnada dükkana giren yaşlı bir amca dikkatini çekti. Genç kız müsaade isteyerek yaşlı amcaya yöneldi ve samimi bir ses tonuyla “buyrun amcacım” dedi. Amca ayakkabıya ihtiyacı olduğunu söyleyerek köşedeki oturağa oturdu. Genç kız diğer müşterisine yönelerek tatlı bir tebessümle botları paketliyim mi diye sordu. Hala düşündüğünü siz buyrun amcamızla ilgilenin sözleriyle birleştirerek belirtti. Genç kız amcaya dönerek ihtiyacını giderebilecek birkaç model ayakkabı çıkardı. Yaşlı adam ayakkabıları denerken eğilmekte zorlanıyor ayakkabıları giyebilmek için dükkanda bulunan uzun çekçeki kullanmak zorunda kalıyordu. Nihayetinde ayağına uyan bir ayakkabıyı buldu. Siyah yumuşak tabanlı ayakkabıyı alacağını belirtti ve kasaya doğru yöneldi. Genç kız ayakkabının ücretini aldı ve ayakkabıyı büyükçe bir poşete koydu, yaşlı amcanın yanına gelerek poşeti verdi. Kapıya doğru yavaş adımlarla yürürken misafir ağırlamışçasına, tekrar bekleriz cümleleri ile kapıdan geçirirken büyük poşete çekçeki bırakarak ihtiyacınız olabilir sözüyle bıraktı. Adam şaşkındı. Aldığı hediye tam da ihtiyacı olan birşeydi.
Müşteri alacağı ayakkabıya karar vermişti.
Bu davranış karşısında ayakkabıyı bu dükkandan alması gerektiğine ikna olmuştu. Beğendiği ayakkabıyı paketlemesini rica etti. Paketleme yaparken kendisini beklediği için teşekkür etti. Ayakkabının poşetine bu seferde teşekkür mahiyetinde ekstra bağcık eklemişti. Bu dükkan alışveriş yapanlara ihtiyaca göre satış bitiminde hediye veriyor ve müşterilerine sahip çıkıyordu. Daha önce ayakkabı alan kişiler tekrar ayakkabı almak istediğinde öncelikle o dükkana gelerek ürünlere şöyle bir bakıyordu. Her alışveriş sonrasında hediye vermek gibi bir beklenti oluşmaması içinde bazen çay ısmarlıyor, bazen poşete hediye bırakıyor, bazen indirim yapıyor bazen de tebessümle hal hatır sorarak ticareti yapıyordu.
Peki insan müşterisi olduğu dükkandan ne bekler?
Jestle karşılaştığında
hangi duyguları hisseder?
Aktardan yaptığı alışveriş sonrasında 82 lira tutan malzemeler için yuvarlak 80 lira versen yeterli diyen esnaf bizim gözümüzde nasıldır?
Telefon satışı
sonrasında telefonu alan kişinin aracı olduğunu sohbet esnasında anlayan bir
esnafın arabaya kadar gelip telefon tutacağını buda ufak bir hediyemiz olsun diye
araca takan ne kadar etkilidir?
Hiç bilmediğin bir
bölgede kaldığın otelde taksi çağırmak için ricada bulunduğunda, otelin aracı
ile gideceğin yere seni ücretsiz bırakan, siz bizim misafirimizsiniz diyen
oteli nasıl anlatırız çevremize?
Tam da ihtiyaç gören bir yazı 👍🏻👍🏻
YanıtlaSilYazanların ellerine sağlık
YanıtlaSilKüçük jestlerle müşteri kazanmak ve devamlılığı sağlamak, elinize sağlık
YanıtlaSilSüreklilik için güzle strateji 👏
YanıtlaSilZor olmayan bir tebessüm, ikram kadar değerli😊
YanıtlaSilelinize sağlık. Güzel bir yazı...
YanıtlaSilSonların akılda kalıcılığı bilinen bir gerçek. Çok beğendim.
YanıtlaSilİlgi çekici. Elinize sağlık...
YanıtlaSilÇok önemli noktalar için teşekkürler👏👏
YanıtlaSilBunlar insana güven veren haller. Çok güzel. Küçük bir hediye veya bir ikram veya beklenmedik bir hamle insanı mutlu ediyor. O müşterinin tekrar oraya gelmesinin önünü açıyor.
YanıtlaSilYaptığımız son hamle, imajımız çok onemli gerçekten..
YanıtlaSilne güzel bir yazı. Elinize sağlık
YanıtlaSilYaptığımız son hamle imajımız olduğuna göre. Yapamadığımız son hamleleri engelleyen şeyler neler düşünmek gerekir heralde.
YanıtlaSilİnsanın hayatında o kadar çok şey var ki öncelikleri neyde imaj yapacağını belirliyor. Amacımıza göre imajlar yapmak niyetiyle çıktığı yolculukta engeller çıkması ne kadar ısrarcı olduğunun göstergesi.
Amaca uygun imaj yapıp, ısrar edebilenlerden olmak duasıyla 🤲
Elinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş...
YanıtlaSil👏👏👏
YanıtlaSil👏👏
YanıtlaSilÇok güzel bir yazı olmuş. Gerçekten hayatta küçük jestlerin büyük tebessüm getirdiğini herkes bilse…
YanıtlaSilSon başlıktaki soruya cevaben, evet jest oluyor. Öyle bir jest ki hem de o işletme o esnaftan vazgeçmek istemiyor insan. Yani bu bir websitesi de olsa, internette pazaryerinde bir satıcı da olsa o satıcıdan almak istiyor insan. E-ticaretin bu kadar yaygınlaştığı bir dönemde satıcıların bu makaledeki stratejiyi kaçırmamaları lazım sanki. Teşekkürler makale için
YanıtlaSilBöyle satıcılar kaldı mı artık? Gerçekten müşteriyi düşünen esnaf çok az. Çoğunluğu sadece para kazanma derdinde.
YanıtlaSilEmeğinize sağlık 💐
YanıtlaSilKaleminize sağlık aydınlatıcı olmuş devamını bekleriz
YanıtlaSilBöyle insanları ve ticaret erbabını çok arar olduk. Belki de bu yüzden kimsede bereket kalmadı ve herkes şikayet ediyor.
YanıtlaSilİnsanın ihtiyacını gördüğünüzde Aslı’da bir süre sonra sizin ihtiyacınız olamı da görüldüğünü görünce gerçekten insan şaşırıyor..
YanıtlaSilHocalarımın hepsi çok güzel yorumlamışlar. Yazan hocama teşekkür ederim. Gayet akıcı, hedefi belli ve oku atanın maharetli olduğu anlaşılan bir yazı olmuş. Ufak tefek anlam kaymalrı olmuş fakat eminin hocam nazarlık olarak yapmış.🙂 Hocam yasaya uygun hareket etmiş. "Heplik ve hiçlik yok bu hayatta" Kalemine sağlık hocam.
YanıtlaSilTürk milletinin bir zamanlar sahip olduğu kaliteydi bu şimdi pek kalmadı maalesef
YanıtlaSilBir şeyin devamlılığı için son imaj çok önemli. Çünkü akılda kalan hep o son imaj oluyor.
YanıtlaSilBir işletmenin sadece ürünleri değil, müşteri memnuniyetini de önemsediğini görmek güzel. Müşteri olarak, bu tür jestlerle karşılaştığımda kendimi özel hissederim ve o işletmeye tekrar gelmek isterim. İşletmelerin sadece satış yapmakla kalmayıp, müşteriyle bağ kurmaya çalışmaları gerçekten özlediğimiz şeylerden.
YanıtlaSilHarika! Elinize saglık, her sahne yasanmis gercek olaylar gibi geldi okurken...
YanıtlaSilEmeğinize sağlık çok güzel yorumlanmış
YanıtlaSilYazıyı okurken sanki eski çağların mitolojik hikayeleri gibi geldi. Günümüz dünyasında müşteriyi kandırmanın uyanıklık sayılıp ne kadar kazıklarsam kar edebiyatının tavan yaptığı sohbetler bu yazıyı okuyabilseler. Amacın satış değil daimi müşteriler edinebilmek olduğunu kavrasalar.
YanıtlaSilAnadolu da var olan ahilik kültürü canlandı gözüm de ama şimdiler de çok nadir bu tür müşteri memmuniyetini önceleyen esnaflar.
YanıtlaSilÇıkar yada beklenti olmadan vermek! Karşıda nasıl bir his uyandırır...
YanıtlaSilKüçük jestleri küçümsememeli.. Büyük sonuçlar meydana gelir..
YanıtlaSilNe kadar karşılıksız fayda vermeye meyilliyiz?
YanıtlaSilİkramlarken ihtiyaç karşılamak jesti tavize çevirmemek ince bir çizgi.
YanıtlaSilBu küçük jestler hayatımızda bizleri bereketlendiriyor...
YanıtlaSilİnsan son imajı ile akıllarda kalıyor demekki. Bunu ilişkilerimin her safhasında kullanabilirim. Selamlaştığım, ayak üstü konuştuğum biri ile tebessümle imaj yapabilirim... Ne güzel bilinç veren yazı olmuş. Ellerinize sağlık.
YanıtlaSilSatış gerçekleştikten sonra bir parça kendi hakkından vazgeçebilme işte gerçek jest bu..
YanıtlaSilEğer bir ticarethane imajın ne olduğunu biliyorsa ticareti büyük ölçekte çözmüş demektir.
YanıtlaSilBazen önemsemediğimiz ya da normalleştirdiğimiz şeyler ne kadar da önemliymiş
YanıtlaSilSamimiyet her alanda anahtar gibi kapıları açar ticarette, ilişkilerde, ama gerçek samimiyette olanlar bu anahartı kullanabilir.
YanıtlaSilDuygulara hitap eden en son hamle bir sonraki ilişkinin tahriki oluyor. İlişkileri sürekli kılan imaj olarak yapılan jestlerdir.
YanıtlaSilİhtiyaç giderince aranılan kişi oluyoruz. Benim ihtiyacımı benden önce fark eden satıcı.. bir sonraki sefer oraya gitmemek elimde değil sanırım :)
YanıtlaSilGüzel bir yazı
YanıtlaSil