Ahmet; Anadolu’nun garip bir şehrinden İstanbul’a okumaya
gelen, idealist, insanlara yardım etmeyi seven bir gençti. Üniversitede yardım
kuruluşlarında görev aldı. Okula yeni gelen, özellikle şehir dışından gelenlere
yardım etmeye çalışıyordu. Tabi bu yolda çokça arkadaş da edindi. Okuldaki
çevresi çok gelişti, ilişkileri daha da güçlendi.
Tartışan 3 arkadaş...
Fakat onlar hayatın bazı kurallarını unutmuşlardı…
Mezun olduktan sonra mevcut imkanlarıyla insanlara çok yardım edemeyeceklerine karar verdiler. Daha fazla imkana ihtiyacımız var diye düşündüler. Bu yüzden iş hayatına atılıp daha fazla para kazanıp sonra insanlara yardım etme kararı aldılar. Okul bittikten sonra hemen iş buldular. Önce çalışan olarak işe başladılar, çok çalıştılar sonra patron oldular. Okulda kazandıkları iletişim marifeti ve ilişkileri onlara iş hayatında da çok yardımcı olmuştu. İnsanlarla iletişim kurmayı biliyorlardı.
Ahmet ve arkadaşlarının konuşmaları, sohbetleri değişmiş, artık insanlara karşı eleştirel hale gelmişlerdi. İnsanların sürekli isteklerinin olduğunu, ancak çalışmaya gelince sürekli bahaneler uydurduklarından ve iş hayatının zorluklarından bahseder olmuşlardı.
Başlangıçtaki niyetleri tamamen değişmiş, yardım eden kişiler yerine iş dünyasının acımasız kurallarını uygulayan iş adamlarına dönüşmüşlerdi.
Çünkü deneyim çıkartmazsak bir süre sonra eleştirdiğimize dönüşürüz.
Ahmet’in de aslında başlangıçta niyeti iyiydi. Hedefi insanlara yardım etmekti. Ancak eleştirirken karşımızdakinin imkânını, yapabileceklerini, ondan beklentimizi doğru konumlandırmalıyız. Eğer bunu yapamazsak orada cahilce bir eleştiri yapmış oluruz. En çok da bizden götüren bir eleştiri...
Tıpkı için de bulunduğu muz dünyada ki yönetici ve mualfetin konumu gibi yönetim dek değişiyor ama uygulama aynı😊
YanıtlaSilDeneyim çıkarmaz isek bir süre sonra eleştirdiğimize dönüşürüz bu sözden gercekten etkilendim ve birçok konuda sadece şikayet ettiğimi farkettim ve daha az şikayet etmemeyi denemeye karar verdim ☺️
YanıtlaSilİnsan şikayet etmeye başladığında artık düşünmeyi bırakıyor. Sadece başkasının yanlışlarını ifade ediyor. O zaman da kendi yanlışını göremiyor. Burada benim yapmam gereken neydi? Neyi yanlış yapiyorum ? diye sormak ve irdelemek gerek...
YanıtlaSilEleştirdiğine zaman içerisinde benzemek. Müthiş bir çıkarım. Birinin bir hareketi beni neden gıcık etsin ki? Azda olsa bir miktarı bende yoksa...
YanıtlaSilİnsan çözüm üretmeye başladığı zaman başarılı oluyor , bu yüzden bahane üretip şikayet etmeye değil de daha çok çözüm üretmesi gerekiyor insanın
YanıtlaSilİnsanlar şikayet ederek sadece dış dünyayı suçluyorlar ama onun yerine şikayeti bırakıp daha fazla çözüm üretmeleri sonuca daha fazla yaklaşırlar
YanıtlaSilİnsan neden şikayeti seçer peki? Kim uğraşacak hakkıyla bedel ödeyerek o ihtiyacına veya isteğine ulaşmaya. Su gibi her zaman en dirençsiz en kolay yolu seçer ve şikayet ederek karşısındaki insana istediği ne ise onu yaptırmaya çalışır. Bir kez bu kolay yola girdi mi engelebili, çukurlarla dolu patika yolda gitmek tabi ki çok zorlaşır.
YanıtlaSilAynı dönemimizde olduğu gibi trafikte herkes en haklı, insanlar haklılıktan birbirlerine yol vermeyi unutuyorlar... Ekmek kuyruğunda herkes en fazla acıkmış, sıra vermeyi unutuyorlar... Şikayet ederken insan dış dünyaya bakar ve hatayı orada arar, oysa esas mesele olaylara verdiğimiz tepkidir öyle değil mi:)
YanıtlaSilDoğru kapıdan girmeyince insan isteklerine ulaştığında gerçek ihtiyaçlarını ve niyetlerini unutuyor, beklentisi de kendisinden olmadığında şikayet yanında geliyor....
YanıtlaSilŞikayet, hayatın her alanında çözümü yok eden bir sistem malesef
YanıtlaSilBaşkasının yaptığını eleştirmek çok kolay, ben olsam şöyle yapardım demesi kolay. İş başa geldiğinde daha önceki eleştirileri şikayete dönüyor. Ben o müdürün yerinde olsam bu işler çok kolay çözülürdü. Amannn bir işi beceremeyor, daha 2 elemanı yönetemiyor der yönetici olduğunda da kendisini bile yönetemez hale gelir. Neyi eleştiridğimize dikkat etmek gerekir. Ellerinize sağlık...
YanıtlaSil"Deneyim çıkartmazsak bir süre sonra eleştirdiğimize dönüşürüz." hayatımızda sürekli hatırlamamız gereken bir söz. Kaleminize sağlık.
YanıtlaSilŞikâyet eden kişi bir süre sonra istediği olsa da hiç bir şeyden mutlu olmuyor o zaman bile söyleyecek şikayet edecek bir laf buluyor. Şikayet ne kadar azalırsa çözüm marifetide o kadar artıyor aslında. Şikâyetlerimizin azaldığı çözüm marifetinizin arttığı bir hayatımız olur inşallah:))
YanıtlaSilEleştirdiğine benzemek...çok başarılı...insanın eleştirdiğinden beklentisi varsa bir türlü yoksa başka bir türlü gerçek çıkarıma varılabilir mi? Eleştirdiğine bedelin yüksek beklentin de yüksek ise, eleştirmeye daha çok devam edebilir kişi. Beklenti yok, bedel az ise, sanki eleştirmek o kişinin olumsuz bir karakteri olmuş, üzerine yapışmış. Sadece bir kişiye değil, hayata karşı bir çok açıdan yeri geldiğinde yerli yersiz eleştirir. Mesleği yada hobisi eleştirmek ve şikayet etmek olanlar bu ikinci grupta olabilir.
YanıtlaSilİnsan eleştirince eleştirdiğine dönüyor bir süre sonra. Bunu anlayanlardan olup şikayetten uzak durmalıyız. Bunu anlayanlardan olalım mı??
YanıtlaSilNe kadar ilginç… Ne büyük bir kısır döngüde insan… Her şikayet ettiğinde gerçekten ne kadar uzaklaştığının farkında değil…
YanıtlaSilAslında niyeti iyi insanın, bir şeyler iyi olsun istiyor ama davranışı yaklaşımı yanlış… Bir çok şeyde olduğu gibi bunun da farkında değil…
Gerçekten her şey başladığı yere geri dönüyor ama başladığı şekilde değil… insan yaşadıklarından ders çıkarmadığında, ne yapabilirdim neler yaparsam daha iyi olur demeyip o ana takıldığında işte orada işler sarpasarıyor
YanıtlaSilNiyet ne kadar önemliymiş. Değerli yazınız için çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilKolay olan insanları eleştirmek zor olan daha iyisini yapmaktır.
YanıtlaSilİnsan hayatta hep bir şeyler yaşıyor. Bazen yaşadıklarından bir şeyler öğreniyor bazende hayatın akışında bunlar sadece yaşanmışlık olarak kalıyor. Eleştirdiğimiz kişilerin yaptıkları davranışlardanda kendimize bir pay çıkarmazsak bir süre sonra o kişiye dönüştüğümüzü görürüz. İnsan bir şeylerden şikayet ettikçe çözüm marifetide azalıyor. Güzel bir yazı.
YanıtlaSilElestiri ve sikayet arasindaki farki bilmemiz onemli. Teknik farkliliklar, yontemlerimizi etkiliyor cunku…
YanıtlaSilNeyi kınarsa o şeyi yapmadan o öyküden çıkamıyor malesef insan. O yüzden neyi eleştiriyorsak çok dikkat etmemiz gerekiyor yoksa bir bakmışız bizde eleştirdiğimiz kınadığımız şeyleri yapıyor olmuşuz.
YanıtlaSilNiyetinle davranışın uyumlu değilse isteğinde SAMİMİ olmuyor, ve eninde sonunda eleştirdiğin yere dönüyorsun ..
YanıtlaSilSikayet cözüm üretmeyi engellerse o zaman insanin marifetide gidiyorsa hic bir basariya ulasamaz. Degisim ne kadar önemli insan kendini degisirse etrafida degisir cok nett..
YanıtlaSilBir şeyi eleştirmek kolay ama çözüm de beraberinde ortaya konak da güzel.. davranışlar bir süre sonra insanın karakteri yansıyor eleştiri diğine dönüşüyor insan teşekkür ler..
YanıtlaSilama bize öyle öğretmemişlerdi
YanıtlaSilşikayet et hakkını savun eleştir....
günümüz ile gerçek ne kadar farklı
Güçlünün Merhamet Etme Hakkı Var!
YanıtlaSilKalite Baskıda Ortaya Çıkar…
eleştirmek kolay ne yapabilirim demek asıl olan.
YanıtlaSilsikayet kasinti gibidir insan kasidikca kasiyasi gelir, sikayet eden insanin algilari kapanir ve duygulari aktiflesir duygulari aktiflesen insandan her hatayi beklersiniz. sikayetlerimizi ne kadar azaltirsak yaptigimiz hatalarda o kadar azalir ve gercekligi o kadar net goruruz
YanıtlaSilŞikayet etmek bir de şikayet ettiğine çözüm sunmamak insanları kendinden uzaklaştıran bir davranış şekli oluyor genelde.
YanıtlaSiliyiliği elinden geldiği kadar yap, sonra çok yapmayı umarak beklemektense az da olsa şimdi yap...
YanıtlaSilArtık kimseyi eleştirmemeye karar verdim hadi Hayırlısı😀
YanıtlaSilinsanlar hangi dünyaya kulak kesilmişse ötekine sağır.. algılamada ve aktarmada adaletli olmak lazım.
YanıtlaSilİnsanı bozan şeylerden biriymiş demek ki şikayet. Şikayet etmekten uzak durmak ümidiyle...
YanıtlaSilŞikayet eden kişiler itici olmaya başlıyor. Halbuki çözüm odaklı olsalar çevrelerinde sevilen ve saygı duyulan insanlar olurlar.
YanıtlaSilİnsanlar , sürekli şikayet eden olduklarında algıları gerçekten kapanıyor ve o sarmaldan çıkamıyorlar. Ve dolayısıyla gerçek çözümü görmeleri mümkün olmuyor. Çözümden yana olmayınca da etrafındaki insanlar tarafından itici bulunuyorlar..
YanıtlaSilŞikayet ve eleştri insanların sıklıkla yaptığı hatalardan biri. Bu konuyu işlediğiniz Bu yazı için teşekkürler. Çok güzel bir hatırlatma olmuş.
YanıtlaSilİnsan şikayet ettikçe daha fazla şikayet eder hale geliyor. Halbuki aynaya baksa çözüm üreticek kişinin kenidisi olduğunu görücek... Şikayet ettikçede çözüm marifetini kaybediyor.
YanıtlaSilİnsanlar yanlışlarını kimlerden dinlerler?
YanıtlaSilElbette doğrularının hakkını veren insanlardan…
Şikayeti olan insanları kimse sevmiyor, insanlar mutlu insan görmek istiyor..
YanıtlaSilEleştirme, bir hikaye inşa et. Marifetlenmek istiyorsak eleştiriyi bırakıp birşeyler yapmamız gerekiyor.o zaman 0'ı bir yaparak birşeylere başlamış oluruz...
YanıtlaSilNiyetin halis olsa bile her zaman doğru yöntemlere ihtiyaç var... yoksa iyilik adı altında yapılan kötülüklere dönüşür...
YanıtlaSilİnsan değişir..mutlaka degisir
YanıtlaSilHayatın içerisinde geçmiş transfer ettiğimiz deneyimlerimizi hayatlarımıza dizayn ettikten sonra ilk başta yakınlarımızla paylaşmamız , bizi bu hayatta başarılı ve mutlu yapar...
YanıtlaSilEleştiri geliştirir gibi geliyordu ama aslında çözüm becerini kaybediyorsun. Emeğinize sağlık.
YanıtlaSil""Çünkü deneyim çıkartmazsak bir süre sonra eleştirdiğimize dönüşürüz."" Çok etkileyici...
YanıtlaSilKaleminize sağlık🤍
Çok güzel bi yazı olmuş. Şu cümleleri izninizle hayatıma kopyalamak istiyorum.
YanıtlaSilŞikâyet etmek insanın çözüm marifetini elinden alır. Çünkü şikâyet, algılamada bozulmaya sebep olur. İnsan şikâyet ettikçe o konuda adaletli bakamaz. Emeğinize Sağlık.
Şikayet günümüzde içine düştüğümüz en büyük tuzak.
YanıtlaSilÇözümü üretemeyecen problemi eleştirme, eline sağlık
YanıtlaSilEleştirinin ve şikayetin değil, çözüm odaklı bir yaklaşımın önemini vurguluyor. İnsanların bir durumu eleştirmeden önce, olayı tam olarak anlamaları ve yapıcı çözümler sunmaya odaklanmaları gerektiğini hatırlatıyor.
YanıtlaSilŞikâyet ettikçe insan çözüm ondan uzaklaşır ve artık o konuya adaletli bakamaz
YanıtlaSilİnsan birçok şeyi kendinde hak görüyor. Daha iyisini yapmadığı halde eleştiri yapmayıda. Yazıda denildiği gibi gerçekten insan eleştirince gerçekler ondan saklanıyor ve çözümü bulamıyor.
YanıtlaSilÇözüm marifetine ulaşmak için yapılacak ilk iş şikayetten vazgeçmek.
YanıtlaSilİnsanlara şikayet etmemiz bizi maarifetsiz yapar. ALLAha şikayet etmemiz biri güçlü sabırlı kılar. (Ben hüznümü, kederimi ancak Allah'a şikayet ederim).
YanıtlaSilÇok hayatın içinden olmuş kaleminize sağlık. Herşey ilk başladığı gibi masum kalsa değil mi
YanıtlaSilDemek ki insan böyle düşmanına dönüşüyor. Star wars da böyleydi.
YanıtlaSilŞikayet etmek, insanın çözüm marifetini alıyor elinden.
YanıtlaSil"Şikayet ve istekleriniz için kutuya mesajınızı bırakın" :) Bunlara çözüm getirmek maalesef şikayeti ve isteği bitirmeyecekti.. İyi niyeti olan insanların şikayetlerinin çözümüne ortak etmek lazım sanırım.
YanıtlaSilŞikayet insanı hep geriye götürür..
YanıtlaSilBekara avrat boşamak kolay derdi dedem, Ahmet de öğrenciyken olmayan parasıyla yardım etmek kolaydı tabi ama gerçek hicde öyle değildi
YanıtlaSilŞikâyet bedelsizlikten geliyor.
YanıtlaSilİnsanın dünyanın sahtesine kapıldığında nasılda değişiyor. Şikayet ederken o duruma düşüyor insan. İnsanın bozulması bir seferde olmuyor zamanla yavaş yavaş bozuluyor insan.
YanıtlaSilŞikayet etmek insanın enerjisini bitiren ve insanı gerileyen bir durumdur, sürekli söylenerek dış dünyayı suçlamak kişinin gelişiminin önündeki en büyük engeldir..
YanıtlaSilMarifet eleştirmek değil. Eleştirmek ağzı olan herkesin yapabileceği basitlikte eylem. Önemli olan yapıcı eleştiri. Fayda veren, dününden daha iyi olmasını sağlayan.. Davranış değişikliği oluşturmasında yardımcı olan eleştiri. Yoksa konuşmak kolaydır. İş başa geldiğinde biz n'apıyoruz? Dün asıp kesiyorduk. "Öyle olmazlar, bu iş böyle mi yapılırlar.. Gerçek öyle olmuyor. Sistem öyle ilerlemiyor. "Hadi!" diyorlar. "Gel buyur bakalım aslan parçası, bir de seni görelim sahnede." İşte o zaman insan anlıyor. Konuşmak kolaymış :)
YanıtlaSilKınadığın yerden sınanırsın. İnsan bu hayatta kendi yapabildiklerine odaklanmalı ve şikayeti bırakmalıdır. Şikayet arttıkça gerçeği görme azalır.
YanıtlaSilŞikayet bedeva çözüm bedel ister.. Bu sebeple insan kolay olanı seçer... Ama bu onun gelişimini engeller.. Marifetsizleştirir..
YanıtlaSilİnsan isteklerini Kuran’a göre irdelemezse başlıyor sıkıntı
YanıtlaSilInsan yardım etmek istediği yerde bile bilincini kapatabilen bir canlı, Çünkü (yardım)bir istek. (etmek) ise yapmaktır. sürekli isteyerek spiritüalist duygularını tatmin eder. bir süre sonra kendini çok yardımsever zanneder, etrafını ise hayırsızlık ile suçlar. ve insan kendine bakmayı akıl etmez ben ne yapıyorum diye. Kendimize bakabilmek dileğiyle
YanıtlaSilŞikayet şikayeti doğrur , çözüm üretmek lazım bu hayatta. emeğinize sağlık
YanıtlaSilBana biraz 3 arkadaş okulu daha iyi bir hale getirmek için değil de kendi çıkarlarına uyduğu için değişmesini istiyorlar gibi geldi çünkü şikayet etmeleri bunun sağlamadı ve sonrasındada aslında oldukları kişiyi güçlendikten sonra açığa çıkartması gibi duruyor.
YanıtlaSilinsan yönü belli oldukça, Allah ona yardım eder, ve bildiklerine kadar sorumlu olacak.
YanıtlaSilNiyet iyi olduğu zaman ve ona göre tepki verildiği zaman, bir şekilde beklentiden üstünde bir sonuç ortaya çıkacak.
İnsan kınadığını yaşamadan ölmezmiş , hakkaten de öyle
YanıtlaSilBir işyerinde şikayet eden insanlar genellikle en bedelsiz insanlardır. Bir ailedeki çocuklardan en çok şikayet eden en bedelsiz olandır. Şikayet çözüm marifeti olmayan kişinin yaptığı bir şeydir. Bizler aslında hangi konularda şikayey ediyorsak orada çözüm hakkını kaybetmiş ve çözümü görememiş oluyoruz.
YanıtlaSilŞikayete hic bu acidan bakmamistim,megerse pek üzerinde durmadigimiz bir kelime nelere gebeymis
YanıtlaSilBir insan olduğu konumda yetkisi yoksa onu alana kadar şikayet edip sızlanmak yerine daha iyisini ortaya koyup orada yönetici olabilmek için hakedişini arttırması gerekli. Biz ne kadar şikayetçi olup değiştirmeye kalkarsak finalde bizde değişmeye çalıştığımıza benzeriz..
YanıtlaSilİnsan kişilerin konumunu başarılarını eleştirip abartmamali karşı tarafa kibirli davranıp empati yapmadan konuşmamalı.
YanıtlaSilŞikayet etmek ve kınamak insanın kendine yapabileceği en büyük kötülük bu hayatta. Bumerang gibi döner dolaşır ve yine kendini vurur.
YanıtlaSil